Wednesday 20 July 2011

MENGAPA? ? KERANA ADA HIKMAH DI SEBALIKNYA. .


Pagi hari ini di mulakan dengan muka yang masam. .
Sebabnya, bangun2 pagi lg dah kena paksa ikut Pak Cik aku pergi jenguk nenek aku dekat rumah Pak Cik aku lagi seorang. .
Aku mengaku,memang lah aku rndukan nenek aku, tapi rasa tak seronok sebab tak pergi sekeluarga. .
Memang lelaki ni suka memaksa ke?
Tak pernah nak paham perasaan orang lain. .
Geram juga aku bila ayahku memaksaku. .
Aku tunjukkan muka masamku, tapi ayah buat tak peduli. .
Akhirnya, aku bersiap dalam keadaan terpaksa. .
Aku ke sana menaiki kereta Pak Cik ku dan atuk pun ikut sekali. .
=)
Sesampainya di rumah Pak Cik yang menjaga nenek aku di Pasir Gudang tu,aku ternampak nenek terbaring lemah. .
Aku tahu keadaan nenek tidak berapa sihat. .
Sayu hati ini melihat nenek yang aku kasihi dalam keadaan sebegitu. .
Terbayang waktu nenek masih sihat dulu. .
Tiba-tiba aku rasa sebak. .

Kini, baru aku mengerti mengapa ayah menyuruhku menjenguk nenek. .
Kerana ada hikmah di sebaliknya. .
Ayah rupa-rupanya menjadikan aku wakil bagi pihaknya untuk menjenguk ibundanya yang tercinta. .
Ayah tak dapat hadir kerana ada komitmen kerja. .
Saat ini,aku tidak lagi marahkan ayah. .
Terima kasih ayah. .
=)

Ok all. .
We shall meet again later. .
This is the end for my entry for this time. .
^_^

No comments:

Post a Comment