Friday 6 September 2013

Annyeong!


        Hai dan assalamualaikum. Ceh! Tajuk nak dalam Hangul je kan? Mentang-mentang lah baru balik Korea. Wakaka. Okay, tapi saya yakin, intipati entri kali ni 98% dalam Bahasa Malaysia. :) Hew hew. Bila dikira-kira semula, dah dekat sebulan lebih juga tak update blog ni. Fuhh fuhh sikit! HAHA! XD

          Kalau nak diikutkan, memang banyak sangat yang nak diceritakan. Dari majlis penutup masa kat Korea haritu sampai lah sekarang. Tapi apakan daya, masa dah suntuk dan saya pun tak larat nak update semuanya sekaligus. Konklusinya, akan jadi satu summary yang agak panjanglah untuk entri kali ni. Hee~ Kenapa masa dah suntuk? Sebab esok saya akan berangkat pulang ke UPM dan banyak lagi yang tak dikemaskan. Huwaaaa~! T_T

         Hmmm, mana nak mula pun tak tahu. Rasanya kalau sambung cerita pasal kat Korea tu, korang pun mesti dah bosan nak baca kan? By the way, ada yang rindu saya tak? Kekeke. Macamnya tak ada. Kfine. HAHA! Oh, balik dari Korea haritu tak sampai dua minggu dekat rumah, boss lama panggil kerja. Ingatkan lah tinggal sebulan cuti taknak kerja, nak rlax je kat rumah. Tapi, dipanggil kerja 'about one week' pula, katanya. Dan apabila sudah nak sampai yang about one week tu, bila ditanya bila last day, katanya "to be confirm." HAHA! XD Macam-macam lah Lady Boss saya yang sorang ni. Oh, tempat saya kerja tu namanya Tako Hut. Alah, tmpat makanan Jepun tu. Hee~ Sepanjang kerja kat sini yang kononnya "about one week" tapi ter overdose jadi more than two weeks tu, banyak lah juga sweet things happened. Ihiks~! Malu lah titew nak cerita. Wakaka! Menyampah kan?

          So sekarang ni nak cerita apa lagi? Haa! Pasal yayasan Sime Darby tu. Rasanya saya ada story pasal ni. Alah, yang datang intrviw lambat tu. HAHA! Tapi, alhamdulillah, saya berjaya diterima. :) Ya Allah, happy sangat. Ibu lagilah gembira. Terus buat pulut kuning kari daging. Sdapnya! Umph! Jangan terliur please? HAHA! XD 

          Sekarang nak masuk mood muhasabah diri pulak. Nak cerita tentang apa yang saya dapat daripada apa yang saya perhatikan. Betul kata orang, kadang-kadang kita tak akan berjaya tanpa pertolongan doa daripada orang sekeliling kita, lebih-lebih lagi ibu bapa kita. Jadi, jangan bangga sangat kalau kita sentiasa dapat apa yang kita nak. Sebabnya, disebalik semua yang kita terima tu ada sesuatu disebaliknya. Samada untuk menyedarkan kita atau lebih menyesatkan kita. Saya harap, kita sama-sama dibukakan pintu dan mata hati untuk melihat setiap sesuatu dengan penuh hikmah dan kebaikan. Jadi, jangan cepat mengluh kalau kita ditimpakan dengan suatu dugaan yang berat sekarang. Siapa tahu, mungkin pengalaman harini yang akan memudahkan jalan hidup kita pada masa hadapan kan? Saya bercakap berdasarkan pengalaman dan pemerhatian. Jadi, sama-sama lah kita ambillah iktibar okay?

          Haaa! Dah nak sampai penghujung. Tetiba tersedar yang tak sentuh pun lagi pasal raya, pasal result sem 2 dengan result ASP. Nak tahu? Yang penting, semuanya menggembirakan. :) Tapi, dalam kegembiraan pun masih tercalit kesedihan. Ternyata, saya masih tak dapat membendung air mata pabila nenek menjadi topik utama. Pagi raya tu, ziarah nenek dan air mata berjurai tak lama lepas tu. Sesungguhnya rasa bersalah tu masih ada. Even now, tenga menaip pun air mata boleh bergenang. Along harap nenek bangga dengan along. Along dah pergi Korea nek. Maafkan along nenek. . . .Along rindu nenek. Okay, rasanya sampai sini je lah. Esok dah nak masuk U balik. Pray for me okay? Wassalam.~


*closing ceremony*



*birthday card from Sera eonni*

*early birthday celebration*

*birthday card from Ah Reum*

*first Eid*

*my youngest sis*



*First Syawal. Dad is working. T_T*





*with my aunt*


*ibu!*

*adik kelima*

No comments:

Post a Comment