Sunday 6 October 2013

Mohon?


          Hai dan assalamualaikum. Acah-acah berjumpa lagi. hikhok. Okay, mohon? Dapat tajuk ni sebab akhir-akhir ni tweet mohon clash trending dekat twitter. Kalau yang ada akaun twitter, pasti sedia maklum akan hal ini kan? Kalau tak, anda noob. Setelah memerhati, sambil bergelak ketawa dan menginsafi diri, betul apa yag admin twitter account tu tweetkan. Sesungguhnya tak ada apa yang boleh menghalalkan yang haram. Couple tu memang haram. Walau macam mana jaga sekalipun, tetap haram. Oleh itu, diri ini pun telah mencuba untuk menjauhkan diri dari segala aktiviti yang melibatkan couple ni. Kawan-kawan dulu takpe. Kalau betul dah suka sangat, nikah je lah kan? Harap iman diperkuatkan untuk meneruskan hasrat. Jadi, MOHON jaga hati dan jaga iman ini wahai diri dan rakan-rakan.

          Baru sahaja terjadi satu kes yang berkaitan dengan pengawal keselamatan berdekatan kolej saya ni ha. Mula-mula dengar orang jerit-jerit, ingatkan tiada apa-apa. Tapi sebenarnya seorang ayah sedang bergaduh dengan seorang pengawal keselamatan. Kes utama yang dapat dikenalpasti ialah, si Ayah ini membawa masuk kenderaan, iaitu kereta, dengan tujuan untuk membantu anak dia yang OKU. Tapi konflik menjadi semakin rumit apabila si pengawal keselamatan ini menggunakan kata-kata kesat terhadap pakcik itu. Di manakah etika dan moral profesional dia sebagai seorang pengawal sewaktu menjalankan tugas? MOHON kaji balik diri encik. Setiap masalah ada jalan penyelesaiannya. Kata-kata kesat dan menambah lagi api kemarahan tak akan dapat menyelesaikannya. MOHON bertimbang rasa. Memerhatikan segala apa yang berlaku di Malaysia baru-baru ini membuatkan saya malu untuk mengaku bahawa Malaysia terkenal dengan budi pekerti yang tinggi. MOHON cermin diri.

          Nak cerita sedikit pasal semalam. Ada hari keluarga untuk kolej kami semalam. Tapi harapan punah apabila ianya tak semeriah semester lepas. MAkin lemau junior-junior nya. Hew hew. Dan mungkin seniornya juga. Tak tahu lah. Taknak cakap banyak, nak post gambar sikit.~^^






No comments:

Post a Comment