Monday 20 August 2012

SELAMAT HARI RAYA. . . ~ ! ! !

Alhamdulillah. .
Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana saya masih lagi berkesempatan untuk menyambut ketibaan syawal tahun ini . .
Assalamualaikum semua. .
Wah. .
Lamanya tak update. .
Ini semua disebkan sibuk + penat melampau. .
So, hari ni, saya gagahkan juga diri untuk meng - update blog ni. .
HAHA ~ !
Actually, banyak sangat benda yang nak diceritakan sampai tatao na start cerita yang mana satu. .
So, saya mulakan dengan cerita saya dengan pengalaman kerja di Tako Hut. .
Officially, saya telah tamat bekrja pada 17 Ogos 2012  . .
Jyeah. . ~ !
HAHA ~ !
Muka minta penampar kan. . ?
Ada dah yang kata macam tu, tapi lantak pi la. .
Ni cara saya nak ekspresi kan perasaan saya. . .
So members at Tako Hut, thanks for the memories guys. . ^^
Saya tak akan lupa kat awak semua. .
T_T
Sedih rasa masa nak berpisah dengan korang. .
Yani, jaga diri ya. . ?
Tapi sebelum tu, pada 14.8.2012 , salah seorang pekerja dah berhenti dulu sebelum saya. .
Nama dia Kak Raja. .
Ni gambar terakhir kami bersama di Tako hut. . ^^

Sememangnya tak akan lupa akak mata bulat ni. .
HAHA !
JAdi, tamat lah suda jasa saya di Tako Hut. .
Tamat ke ?
Nantikan kejutannya. .
HAHA ~ !
Keesokannya, 17.8.2012 , saya pun ke Tako Hut untuk dapat gaji. .
Hehe. .
Dan, Lady Boss bagi saya angpau. . ~ !
Or duit raya bersampulkan ang pau mungkin. .
HAHA ~ !
 abaikan persekitaran yang bersepah di belakang tu sebab time ni dalam proses mengemas. .
HAHA !
Dan setelah dapat angpau, apa lagi, jom kita enjoy. . ~ !
Saya telah enjoy bersama adik - adik saya. .
^__^



Ini lah kami. .
Barang yang dibeli oleh saya sangat banyak. .  ~ !
Kesian diorang jadi mangsa kena tolong angkut. .
Petang tu balik dah pukul 6, ayah pulak tak ada kat rumah sebab kerja, so ibu masak ala kadar je. .
Saya yang prihatin ni pun pergilah ke bazar berdekatan beli makanan. .
Order kebab sampai 10. .
Maut lah katakan. .
HAHA !
Nak buat macam mana, family ramai kan ?
Dan masa kat bazar tu jugak lah hampir accident. .
Kenapa lah kereta tu nak belok tak reti bagi signal. .
Hai. .
Dalam bulan puasa ni je. .
Hampir dua kali saya accident. .
>__<"
Tapi alhamdulillah, tak ada apa - apa. .
Haishh. .
Bila dah lambat update, mula lah lupa apa nak ditulis lagi. .
Disebabkan dah lupa. .
Saya nak post gambar je lah. .
Tapi sebelum tu. .
Hari ni memang terasa sangat kehilangan. .
Beraya tanpa ayah dan nenek. .
Antara dua insan yang paling saya sayang. .
Ayah terpaksa bekerja sebab nak cari duit. .
Nenek pulak dah tak ada. .
Memang terasa sangat kehilangan tu. .
Bila teringat nenek je, rasa sebak hati ni. .
Dah tak ada tempat nak bermanja-manja. .
Tadi, menziarah la kubur nenek. .
Saya rasa ni kali kedua saya pergi melawat kubur. .
First, time kecik-kecik dulu. .
Lawat kubuh arwah atok belah ibu. .
Atok suka belikan saya aiskrim tiap kali saya balik kampung. .
Kata orang atok garang, tapi atok baik dengan saya. .
Cucu kesayangan mungkin. .
Dengan nenek pun sama. .
Orang panggil saya cucu kesayangan nenek. .
Sampai. . . . .
Okay, tak tahan dah nak cerita panjang-panjang. .
Al-fatihah. .
Moga atok dan nenek ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. .
^__^
So now, pictures time. .


*anak rabbit*

Sesi bermaafan :
*saya*

*adik no 2*

*adik no 3*


*adik no 4*

*adik no 5*



*adik no 6*

*si bongsu*

*KAMI*

*Tanpa ayah*

*SAYA*


*Kawan di Tako Hut*

Ini lah antara gambar yang ada. .
Nak masukkan semua memang tak lah. .
So, di kesempatan ini, saya, Nuraini Binti Za'abar dengan ingatan tulus ikhlas mengucapkan  Selamat Hari Raya kepada semua umat Islam di seluruh dunia. . ^^
Bagi yang mengenali diri ini, dengan rasa rendah hati, saya nak minta maaf atas semua kesalahan yang telah saya lakukan sama ada sengaja atau tidak, halalkan makan minum korang kat saya dan semuanya lah. . .
Insya-Allah, saya dah memaafkan semua orang. .
Sambutlah lebaran ini dengan senyuman walau di hati tersimpan 1001 kedukaan, okay ?
Sampai jumpa lagi. . ~ !
Wassalam. . ~^^

No comments:

Post a Comment