Wednesday 1 August 2012

Selamat Tinggal Julai . . Hai Ogos. . ~ !

Hai hai hai. .
Dan assalamualaikum semua. . ~ !
^___^
Ouh ya, kita sudah pun memasuki bulan Ogos saat ini. . .
Jadi, ucapkan selamat tinngal Julai. . .
Julai sekarang dah pergi dengan 1001 kenangan. .
Pahit dan juga manis. .
Dan satu kenangan yang saya dapat di akhir bulan Julai sewaktu berbuka tadi, mandi mee kari. . 
Terbaikk der ~ ! ! !
Tapi itu bukan perkara yang disengajakan. . 
So, saya tak lah marah orang tu. .
Cuma respon cepat saya ialah menjerit. . .
Nasib baik kedai tengah tak ada pelanggan tmasa tu. .
HAHA !
XD
Sebenarnya, tak ada apa sangat pun dalam entry kali ni . .
Cuma terasa nak update sebab dah masuk bulan baru kan. . ?
='P
Bulan Ogos ni, bulan saya meningkat dewasa setiap tahun. .
HAHA !
Dan tahun ni merupakan tahun terakhir saya menjadi remaja belasan. . 
Cuma satu yang pasti, saya akan sambut birthday di tempat kerja . .
Bagaimana suasananya ?
Entahlah. . .
Kerana ni pengalaman pertama kot. . ^^
Tunggu dan lihat je nanti ya. . ?
Apa-apa akan di update di sini, semestinya !
^___^
Tapi, ada yang saya nak selitkan jugak dalam entry kali ni. . 
Pasal hal memilih kawan . .
Bagi diri saya sendiri, saya jenis tak memilih kawan sebenarnya. . .
Tak kisah lah apa latar belakang dia sekalipun . .
Kerana dia yang sekarang belum tentu dia pada masa akan datang. .
Mana lah tahu dia jadi lebih baik dari saya . .
Saya tak kata saya baik, tapi saya mencuba untuk jadi lebih baik . . .


Siapa lah saya nak hukum orang tu tak baik kan ?
Sebab, semua orang boleh berubah. . .
Mungkin, cuma belum sampai masa. . .
Tertanya kenapa nak bangkitkan soal ni ?
Sebabnya ialah orang-orang kat sekeliling saya kebanyakannya pilih kawan . .
Memang lah tak salah pilih kawan. . .
Tapi tak perlu kot sampai nak burukkan nama orang tu depan orang lain . .
Kan tak sopan namanya tu . .
Kita tak ada hak langsung nak nilai seseorang tu hanya berdasarkan rupa luaran dia. . .
Tak percayakah anda bahawa dia mungkin berubah suatu hari nanti ?
Oleh itu, bersangka baik lah terhadap orang . .


Mungkin korang akan pelik dengan kawan-kawan saya. . .
Sesetengah orang akan nilai kita berdasarkan siapa kawan kita . .
Dan saya agak terasa dengan orang yang sebegitu. . 
Tapi, lama-lama saya lali . .
Mengapa perlu kita hiraukan pandangan orang lain, kan ?
Selagi kita tahu menjaga batas-batas berkawan, itu sudah memadai . .
Berkawan lah dengan sesiapa sahaja, TAPI ! pegangan diri kena kuat . .
Jangan terjebak dengan segala bagai masalah pulak. .
Tu paling penting. . !
Iman, jati diri tu semua lah yang kena kuat. . 
Kalau tak, takut kita pula yang hancur nanti. . .
Jadi, itulah sedikit sebanyak perkongsian pendapat saya kali ni. .
Lepas ni nak update novel pulak .
Lama dah terbiar sejak demam ni. .
Kesian dia. .
Sampai jumpa lagi. . 
Wassalam. . ~^^

No comments:

Post a Comment