Wednesday 12 September 2012

Begini Yang Di panggil Kawan ?

Oh ya !
Saya sememangnya tengah sangat emosi !
Maafkan saya sekiranya perkataan yang bakal digunakan nanti kelihatan kasar pada anda. .
Saya tak ada kelas hari ni, dan sepatutnya saya dengan beberapa rakan kelas akan ke perpustakaan bersama. .
Sebelum pergi, punya lah beria sms bagai. .
Janji pukul 2 tunggu dekat bawah. .
Saya mengaku saya sedikit lambat . .
Pada masa dalam 2 berapa minit, saya telefon salah seorang, tanya dekat mana. .
Jawapan dia, " dalam bas nak pergi perpustakaan ni"
Dan saya macam, " Oh, ok tak pe . tap !" tutup fon . .
Jujur saya katakan yang saya sangat terasa. .
Dan mereka tak cuba pun hubungi saya lagi tanya dekat mana. .
Tak ada !
Nasib baik, saya jumpa seorang perempuan cina yang menuju ke perpustakaan juga. .
Dari situ, kami jadi kawan .
Lepas tu, jumpa seorang lagi lelaki cina dan kawan lagi. .
Mereka ialah A and V . .
Nama diahsiakan okay. . ?
^__^
Entah kenapa kami boleh jadi sangat rapat  dan berjumpa lagi dengan yang lain sampai semuanya ada 7 orang termasuk saya. .
Dan saya adalah satu-satunya melayu di situ. .
Tapi, kami tetap dapat berkawan dengan baik.. .
Kami bercakap dalam dua bahasa, mandarin dan English. .
Memang gembira sangat waktu ni. .
Makan bersama di kedai mamak sebab saya tak boleh makan kat kedai cina. .
Mereka sangat prihatin. .
Sekarang ni saya sangat sakit hati sampai saya rasa nak pergi kelas semua apa sendiri. .
Ataupun !
Nak cari kawan baru. .
Geram tao !
Tolonglah paham perasaan saya yang dipergunakan ni. .
Kalau nak seorang penterjemah, pandai pulak cari saya !
Okay, sudah-sudah lah dengan emo saya tu. .
Baik bertenang je sekarang ni. .
Dan fokus dekat benda yang saya nak capai. .
Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar. . .^^
Sekian, wassalam. . .

No comments:

Post a Comment