Sunday 17 June 2012

Environment Baru . . ~

Oh yeah ~ !
Hai dan assalamualaikum. .
Serta selamat malam lagi sekali. .
Tadi baru lepas stalk blog sorang kawan ni haa. .
Tiba-tiba datang lak mood nak update blog jugak. .
HAHA !
Tapi bukan pasal dia lah. .
XD
Saya nak story-story pasal life sekarang ni. .
Yup. .
Seperti yang sudah diberitahu, tengah bekerja. .
Niat nak ambil lesen kereta time cuti sampai September ni nampaknya tak kesampaian. .
Due to kesibukan bekerja yang amat sangat. .
Hew hew. . ~ !
Hurm. .
Actually, sebelum saya ada blog dulu, saya ada diari. .
Diparktikkan sejak sekolah rendah lagi. .
Dan masih tersimpan rapi sampai sekarang. .
Tapi sekarang, blog lah sebagai pengganti. .
Al-maklumlah. .
Sekarang kan dah zaman IT , nak menulis pun malas dah. .
Sebab tu bila sekali tulis je, mak aih !
Cakar ayam ! ! !
Cacing kerawit semua keluar. . !
HAHA !
Okay, merapu dah. .
Actually nak cerita pasal life sekarang ni. .
*nak selit satu gambar jap*


Sekarang, saya kerja kat kedai makanan Jepun. . .
Nama nya Tako Hut. .
Hurm, walaupun gaji dia tak seberapa nak besar macam kkerja kat kedai baby dulu tu. . .
Tapi serious happy !
Seronok sebab semua jenis boleh layan kepala masing-masing . .
And alhamdulillah, dapat seorang bos cina yang memahami. .
Waktu solat dah semakin terjaga. .
Sangat senang dengan perkara ni. .
Tak payah susah-susah nak terkejar-kejar time macam dulu rehat 1 jam untuk solat dua waktu then tipu cakap pi beli makan untuk solat maghrib. .
Haih. .
Sekarang semuanya dah berubah. .
Just kena berebut siapa nak pi solat dulu, lagi-lagi time maghrib sebab takut surau dah gelap. .
HAHA !
Semua nak pergi awal. .
Sejak kerja ni, means sejak habis asasi lagi. .
Rasa otak ni macam dah beku. .
Sebab tu rindu nak sambung study lagi. .
Tapi start bulan 9 lah pulak. .
Adesh !
Lambatnya. . .
=.="
Takutnya bila dah start study nanti otak kaku, rasa macam tak berguna lak. .
Huwaaa ~ !
Tak nak macam tu. . .
Tapi, saya suka kerja sebab nanti dapat duit . .
Haaa !
Bukan nak kata mata duitan, but I just want to help my parents out. .
Saya ni anak sulung. .
Family pun biasa-biasa je. .
So, parents nak harapkan siapa lagi kalau bukan saya kan ?
Oleh itu, nak kerja, then cari duit banyak-banyak nak kumpul untuk tolong parents. .
Lagi-lagi dah nak masuk degree ni. .
Confirm-confirm lah nak guna duit banyak. .
Siapa lagi nak tolong kalau tak diri sendiri. . ?
Kalau diizinkan Allah, saya dapat sambung degree dalam Law subject, mesti kos lagi tinggi kan ?
Tapi ayah mesti kata, takpe, yang penting belajar. .
Ya, tahu tu. . .
Haih. . .
Okay tak kerja time belajar ?
Saya sememangnya dah ada perancangan sebegitu. .
Tapi tatao lah boleh tertunai atau tak. .
Perancangan ni di buat pun atas dasar nak tolong family. .
Kehidupan setiap orang berbeza kan ?
Setakat ni, yang saya jumpa semuanya hidup senang. .
Ada kebebasan sendiri. .
Bukan cemburu atau apa. .
Just nak state je kat sini. .
Tapi saya faham, Allah dah aturkan hidup masing-masing dengan sangat sempurna. .
Tiba-tiba hati ni rasa sebak dan mata bergenang. .
Kenapa ?
Saya pun tak tahu. .
Selalu jugak terasa macam ni. .
Adalah sebab-sebab nya kan. .  ?
Mungkin. . . .
Kalau nak dok cerita pasal life, memang sampai bila pun tak habis mungkin. .
Tapi apa yang korang nampak saya di luar, mungkin tidak sama dengan siapa saya di dalam. . .
Saya rasa saya ada split personality. .
HAHA !
Okay dah. .
Cukup sampai sini. .
Malam ni ada match bola GERMANY vs DENMARK. .
For sure GERMANY akan menang dan melayakkan diri ke pusingan suku akhir. .
HAHA !
Jangan marah haa. .
So, untuk match malam ni. . .
Saya dah siap dengan maggi cup beserta roti. .
=P
Baru syok kan ?
So, kepada semua yang turut tengok match bola malam ni, selamat menonton. .
Okay, sekarang nak undur diri dah. .
Sampai jumpa lagi. .
Wassalam. . ~ ~ ~

2 comments:

  1. walapun kurang faham... but I know u getting better now,Hugs~^^

    ReplyDelete
  2. Yeah. .
    Thanks key, . .
    ^___^

    ReplyDelete