Friday 11 May 2012

Oh Kerja !


Wah !
Baru balik kerja . .
Amat penat ni. .
Akhir-akhir ni saya sangat cepat terasa penat . .
Haih. .
Tak cukup tidur mungkin. .
Sangat mengantukkan dengan pelanggan yang amat kurang. .
Kerja dekat kedai jual barangan budak-budak. .
Bukan tiap hari nak beli punya barang. .
>_<"
Okay. .
Saya nak ceritakan perjalanan kerja saya secara keseluruhan pada setiap hari. .
Saya pergi dan balik dari kerja ada orang jemput tao. .
Siapa ?
Mestilah kekasih awal dan akhir saya. .
Ayah saya. .
^__^
Sweet tak ?
Okay. .
Isnin hingga ke Jumaat, saya masuk kerja jam 11 pagi dan pulang jam 10 malam. .
Amat lama kan ?
Kalau Sabtu dan Ahad pula, 10 pagi 10 malam. .
Lagi lah. .
Saya cuti hari Selasa. .
^__^
Setiap hari pergi kerja mesti lalu pasar awam dekat dengan Kampung Melayu tu. .
Orang Kluang mesti tahu kan ?
Wah !
Bau nya amat tak boleh tahan. .  !
Saya sanggup tahan nafas sepanjang perjalanan mengahrungi pasar itu. .
Tapi, boleh pula ayah saya menunggang dengan amat berhati-hati di situ. .
Oh Ayah !
Saya sudah kekurangan nafas. . .!
Cepat ! ! ! !
Selalu macam ni dalam hati. .
HAHA !
Tapi kalau hari Jumaat tak lalu pasar. .
Best !
Saya suka. .
^___^
Saya memang tak suka bau pasar awam. .
Harap maaf ya. .
Awal-awal kena tolak jadi calon menantu kalau macam ni, kan ?
HAHA !
Tapi supermarket dengan hypermarket kan banyak. .
Kenapa mesti pasar awam je ?
Adoi. .
-__-
Dalam masa bekerja, ada 1 jam rehat. .
Dan selanjutnya. .
HAHA. .  !
Penat lah bekerja. .
Susah tao nak cari duit. .
Semalam saya baru hilang duit. .
Rasa sedih tao. .
;(
Tapi anggap tu sebagai bukan rezeki saya je. .
Baru tenang sikit. .
Okay lah. .
Samapi sini dulu post hari ni. .
Sampai jumpa lagi. .
^___^

No comments:

Post a Comment