Tuesday 1 May 2012

Selamat Datang Mei. .

Selamat tinggal April. .
Dan Assalamualaikum Mei. .
^___^

Huh. .
Awal-awal dah mengeluh. .
Hari ni patut nya saya cuti, tapi terpaksa kerja pula. .
-__-
Dah lama saya tak ada post baru kan ?
Post untuk April pun ada tujuh je. .
Nampak tak betapa sibuknya saya ?
HAHA !
Sempena kedatangan Mei ni, saya dah tukar cara penulisan. .
Perasan tak ?
Nak guna bahasa yang lebih sopan walaupun rasa kekok. .
Tapi lama-lama mesti biasa kan ?
Okay, sekarang nak cerita pasal kerja dulu. .
Hari ni, seorang pekerja Cina baru masuk, perempuan. .
Dan hari ni juga saya dapat tahu bahawa pengurus baru ni akan berhenti minggu ni. .
Dan kemudiannya akan ada lagi seoran perempuan Cina yang masuk bekerja. .
Tahu tak betapa tertekan nya saya dengan berita yang mengejutkan ni ?
Saya bukan nak wujudkan sifat perkauman, tapi !
Seorang pekerja lama, lelaki Cina pastinya akan gembira mengenai berita ini. .
Kerana, dia tak suka dengan pengurus tu. .
Dan lagi, pekerja yang baru masuk adalah kawan dia. .
Apa yang saya takut ialah dia akan cerita yang bukan-bukan tentang saya kepada pekerja baru. .
Bukan nak mengata, tapi saya sendiri pernah melihat bagaimana dia menuduh orang yang tak bersalah. .
Saya dah tekad dah. .
Kalau ada apa-apa yang buruk berlaku sewaktu kerja, saya akan berhenti dengan segera !
Dan saya dah belajar lebih lagi tadi. .
^___^
Tapi agak takut ni. .
Takut salah buat. .
Ahhh !
Pasrah je lah. .
>__<"
Okay, dah cukup pasal kerja !
: /
Sambung tentang kehidupan saya secara kesuluruhan buat hari ni pula. .
Keseluruhannya, agak sedih. .
Tak tahu lah kenapa. .
Nafsu makan sekarang dah makin kuat. .
Tapi poket kosong la waktu ni. .
Sabarlah nafsu makan, minggu depan gaji. .
Okay, gembira sikit. .
=]
Sejujurnya, saya tak suka kalau ada orang sekat keinginan saya untuk makan. .
Benci sangat perasaan tu !
Perasaan bila kita tengah semangat nak makn, tapi tiba-tiba dihalang. .
Rasa nak nangis pun boleh tao !
='(

Minggu ni saya akan ada temuduga di UKM. .
Doakan saya berjaya ya ?
^__^
Dan semalam, Mak Cik saya telefon tanya nak sambung belajar dekat Al-Azhar tak. . ?
Wahh !
Keinginan tu dah ada. .
Tapi, layakkah saya ?
Rasanya nak berhenti sampai sini je lah. .
Saya dah tak ada mood dan idea lagi. .
Sampai jumpa lagi. .
^___^

No comments:

Post a Comment