Sunday 20 May 2012

Silat. . ~

Assalamualaikum. .
Yeah !
Hari ini saya nak berkongsi pasal silat. .
Bukan saya pandai bersilat atau apa lah. . .
Tapi saya menyaksikan pertandingan silat antara sekolah. .
:)
Dan kali ni, nak cerita perasaan saya semasa menonton pertandingan tersebut. .
Program ni berlangsung selama dua hari, !9 Mei dan 20 Mei 2012 di Kluang Mall. .
Semalam saya dapat tengok sekejap je. .
Semalam antara sekolah-sekolah rendah. .
Dan tadi antara sekolah menengah. .
Tapi tadi saya sempat tengok yang berkumpulan perempuan je. .

Ini hanya gambar hiasan. .
Tapi, memang pergerakan diorang amat menyentuh hati. .
Saya pun dah mula suka dengan muzik yang dimainkan semasa silat dipersembahkan. .
Perasaan tu, saya amat terharu !
Melihat salah satu seni Melayu masih lagi diperjuangkan. .
Rasa amat bangga, dan berharap agar benda ni diteruskan. .
Tadi ada satu kumpulan. .
Saya rasa masing-masing baru Tingkatan Satu. .
Salah seorang dalam kumpulan tu banyak buat silap, dan kekesalan terbit di wajahnya. .
Dalam hati saya kata, "tak apa dik. . cuba lagi. ."
Kalah pun takpe sebab sekurang-kurangnya mereka dah mencuba yang terbaik. .
Saya sangat suka pergerakan-pergerakan yang dipersembahkan. .
sampai nak menitis air mata ni. .
Tak tahu kenapa sampai macam tu sekali saya rasa bila tengok budak-budak ni bersilat. .
Pelik kan ?
Tadi tak sempat nak ambil gambar sebab syok sangat tengok. .!
HAHA !
jadi ini je lah yang saya boleh kongsi hari ni. .
Sebelum tengok silat tadi sebenarnya terfikir nak tulis pasal "Super Power" !
HAHA !
Takpe lah. .
Lain kali mungkin. .
Saya pun dah penat ni. .
Nak tidur dulu. .
Hari ni nak tidur dengan budak kecik !
Adik saya yang bongsu. .
Oleh itu, sampai jumpa lagi. . ~ !
Wasalam. .
^___^

No comments:

Post a Comment