Thursday 24 May 2012

Tiba - tiba. . . ~

Coretan pendek. .
Tiba-tiba saya rasa nak nangis. .
Kat sini saya nak bagitau orang yang saya ni memang sangat sensitif. .
Kadang-kadang orang anggap tu perkara kecik je, tapi saya rasa tu dah boleh sampai menjatuhkan maruah saya. .
Jadi, tolong lah jangan sentuh hal-hal yang dirasakan boleh menyebabkan hati saya yang halus ni tersentuh. .

Ye, saya mengaku saya agak manja. .
Anak mak, anak ayah, perangai sangat kebudak-budakan. .
Tapi "budak-budak" ni dah mengerti apa itu rasanya bila hati dilukai. .
Untuk membuat saya reda dari kemarahan, amatlah cepat. .
Tapi kesedihan. . ?
Sesungguhnya memakan banyak masa. .
Tolong paham, ini ialah dua perkara berbeza. .
Marah dan sedih tak sama. .
Dan lagi satu isu. .
Pasal pakwe. .
Haih. . .
Saya penat lah menjawab soalan yang sama macam ni. .
Saya bukan nak bajet HOTSETAP atau apa. .
Tapi cuma meluahkan apa yang terbuku. .
Tak suka ?
Jangan teruskan membaca dan tolong berhenti memaki., .
Saya masih seorang manusia yang punya hati dan perasaan seperti anda !
Saya dengan jujurnya mengaku saya tak ada pakwe. .
Dan saya tak terfikir pun untuk ada dalam waktu terdekat ni. .
Walaupun saya mengaku agak cemburu melihat pasangan kekasih yang bahagia, tetapi saya pasti bahawa saya juga akan bahagia suatu hari nanti. .
Saya lebih memilih untuk terus mendirikan rumah tangga dan menjalinkan hubungan yang sah jika dibandingkan dengan bercinta saja-saja tanpa arah tuju. .
Dan terus terang saya katakan. .
Niat untuk berkahwin juga hanya terbit di bucu hati. .
Tak menebal pun. .
Ada sebab kenapa saya berani mengaku sebegini rupa. .
Dah banyak aspek yang saya fikirkan. .
Jadi, sekali lagi, jangan tuduh saya melulu !
Kalau nak jugak, terserah !
Jadi untuk masa ini. . .

Cukuplah saya luahkan apa yang saya rasa sampai sini sahaja. .
Saya harap anda boleh paham saya. .
Dan saya juga akan cuba untuk memahami anda. .
Sekian, sampai jumpa lagi. .
Wassalam. . . .~

No comments:

Post a Comment