Tuesday 13 March 2012

Dilamar. .~

**Hanya hiasan semata-mata**

Mengejutkan~ !
Menggemparkan~ !
Aku tak nak guna English sebab hal ni terjadi dalam bahasa Melayu. .
Tapi aku akan rojak bahasa. .
^__^
Aku kenal dia secara kebetulan. .
Hampir seminggu di alam maya, berkeputusan berjumpa. .
Tapi tidak berdua, dia bersama abang-abangnya. .
Jumpa pada hari Sabtu, 10/3/2012 . .
Aku anggap itu tarikh rasmi perkenalan kami. .
Dan hari ini 12/3/2012 , dia melafazkan perasaannya padaku. .
Aku terkedu, menggigil, kebuntuan. .
Tidak tahu apa yang perlu ku kata. .
Dia lagi muda, tapi boleh ku katakan pemikirannya agak matang. .
Tapi gayanya, masih keanak-anakan. .
Bukan ku ingin tolak kerana aku tak suka, tapi aku takut dia terluka. .
Dia takut jawapan aku tidak, terus dia pastikan adakah kami masih berkawan. .
Aku membisukan diri. .
Pendekkan cerita, aku kata. .

G : Saya taknak couple sekarang. .
B : Saya cari isteri, bukan couple. .
G : Saya tak nak awak terluka
B : Setiap sakit ada ubat nya. .
G : "senyap"
B : Saya yakin awak baik. Buatlah solat istikharah. .
G : Malas. Awak buat lah. .
B : Okay, saya buat. Bagi saya masa. Buat masa ni, focus study and exam awak.
G : Okay, saya terima je nanti.

Kata-katanya sering diiringi gelak, seolah-olah tidak serius tapi kenapa kata-katanya begitu tenang dan bermakna sekali. .?
Ya Allah, Akutersentuh dengan keikhlasannya. .
Kalau benar dia buat ku, aku terima. .
Saat ini, aku masih menggigil kesejukan. .
Haih. .
Harap maklum, ini bukan rekaan. .
^___^
Sampai jumpa lagi. .
Daaaa~ ~ ~

No comments:

Post a Comment