Sunday 4 December 2011

Pernikahan. .

Wahhhh, , ,
Tajuk macam apa lah kan. .
HAHA!
Actually tajuk ni berkaitan dengan apa yang aku alami har ni. .
Eeh. .!
Tapi bukan aku yang bernikah tau. .
=.="
Aku hanya menyaksikan pernikahan orang lain dan ini merupakan pertama kali bagiku. .
Haha. .
Tak sangka ambil masa sampai sejam untuk menikah ni. .
Si Lelaki amat terserlah keresahan di wajahnya. .
HAHA!
Memang nervous meyh. .?
=P
Then, ada sedikit kata-kata **dari imam rasanya** tentang pernikahan. .
Tapi, tak habis-habis cakap pasal kahwin dua. .
Aku dengar pun geram. .
Tatao lah Si Wanita tu macam mana. .
Lepas tu, lelaki kena ber-taklik . .
Kena tandatangan surat-surat. .
Dan macam-macam lagi. .
Ni lah pasangan pengantin baru tu. .
Gambar ni di ambil saat pihak Lelaki ingin menyerahkan mas kahwin kepada pihak Wanita. .
^__^
Ni pula ialah acara batal wuduk. .
Kena tahan lama kot sebab ramai sangat nak ambil gambar. .
HAHA!
^__^
 Pernikahan ni berlangsung di salah sebuah masjid di Jasin, Melaka . .
Petang tu, majlis persandingan berlangsung di rumah pengantin perempuan. .
Tak dapat tangkap gambar sebab amat sesak!
>,<"
Tema mereka ialah kuning. .
^_^
Majlis di rumah pihak lelaki pula akan berlangsung minggu depan di Johor. .
^__^
Dan. . !!
Disebabkan pernikahan ini juga aku berkenalan dengan seorang budak lelaki. .
Wahhh. .
Statement hangat tu. .
Mana nak campak kekasih hati sekarang ni. .?
Lek lu. . ~!
Seperti yang di highlight kan. .
Budak ye, umur pun baru lima tahun. .
=)
Namanya Muhammad Irfan Amir . .
Masa dia bagitau begitulah dengarnya. .
Paham-paham je lah bila budak berumur lima tahun yang berkata-kata. .
Budak ni asyik melekat je dengan aku. .!
Sampai makan tadi pun nak aku yang suap. .
Tak nak makan dengan mak dah. .
Pening aku. .
Allah nak bagi aku rasa ada adik lelaki sekejap kot. .
=)
Amat bahagia perasaan ini. .
Inilah budak yang aku perkatakan tu. .
Banyak aktiviti kami bersama. .
Main congkak kot. .
Main ramai-ramai tapi dia tak bagi aku main dengan orang lain. .
=.="
Dia tidur kat riba aku, nak gigit aku, aku geletek dia. .
Wahh. .
Tiba-tiba aku rasa rindu dekat adik-adik aku. .
T_T
Nak balik rumah. .
Bercerita soal balik rumah, tibalah saat dia perlu pulang ke rumah. .
Ibu dia dah ajak balik rmah ni, dia terus paut erat tangan aku. .
Tak nak balik. .
Lepas aku dah cakap suruh balik baru lah dia nak ikut ibu dia. .
^_^
Okeyh. .
Sampai sini dahululah post untuk kali ini. .
^___^
Sampai jumpa lagi. .
Daa. . ~

No comments:

Post a Comment